Hello, it’s been a while, Otorakobo here.
I took a late New Year’s vacation, so it’s been a week.

This time, I would like to introduce the key visual illustration of the concept art that I wrote about in my blog exactly one year ago.

As usual, I’m planning to make it into a poster and have it play an active role in sales promotion at events.
Up until now, it has always been rainbow Yggdrasil, so I think I can give it a new look.

Irisy Aqua is set in a world that has passed since the rainbow Yggdrasil, where the snow has melted and filled with liquid, creating a rainbow sea.

The characters also change color, and since there are seven different characters, we had a lot of trouble with the artwork.
In order to make the colors stand out, we decided that a darker overall setting would be best, so we asked the artists to express the liquid in the form of black with blotches of color, and to make the color-changing parts of the various characters glow like neon lights for visibility in the game.
Since the game is set after the rainbow Yggdrasil, we did our best to express the continuity of the world by submerging the Big Sight, which existed before the rainbow Yggdrasil (reality), in the ocean.

Since the Big Sight is a set of triangles, the triangular shape was chosen because it is convenient for visualizing the colors R, G, and B. The logo is also triangular because of this reason.
That is why the logo is also triangular.

In the key visual, the neon glow of the characters is subdued, but as the characters farm in the game, the color change will be more intense and the glow will be stronger.

The image is that the key visual is the basis for the neon emission effects and the color changes of the characters, which are created dynamically to complete the visual.

It has taken a long time to get to this point, but I am relieved that the game is finally starting to converge.

In the future, I plan to brush up on my previous character shaders and see if I can incorporate neon emission shaders into the effects as well.
See you soon!

【Irisy Aqua】キービジュアルできました!

どうもお久しぶりです。Otorakoboです。
遅めの正月休みを取ってまして、1週間あいてしまいました。

今回はちょうど1年前にブログで書いていたコンセプトアートに、キャラクタを配置してキービジュアルとして仕上がったイラストをご紹介。

{Image IrisyAqua}
いつも通りポスターにしてイベントでの販促に活躍してもらおうと思っています。
今まで、ずっと虹のユグドラシルだったので、新しくなった感を出せるかなと思います。

今回のIrisy Aquaは虹のユグドラシルからかなり時間が経った後の世界で、降り積もった雪が溶けて液体が充満し、虹の海が出来上がったというところから作り始めました。

その中でキャラクタも色変化するし、7キャラもバリエーションを取ることから、かなりアート関連は悩んでもらいました。
色を目立たせるという観点から、やはり全体的に暗めの設定画良いだろうということで、黒に色が滲むような形で液体を表現してもらい、各種キャラクタの色変化部分はネオンのように発光させることでゲーム中の視認性を狙いました。
また、虹のユグドラシルの後という設定なので、虹のユグドラシル以前(現実)から存在するビッグサイトを海に沈めて世界が地続きであることを頑張って表現しました。

ビッグサイトは3角形の集合なので、RとGとBという色を視覚化したときに3角というのは都合が良いのでこちらになりました。
ロゴも同様に三角なのはそのためです。

キービジュアルではキャラクタのネオン発光は控えめですが、ゲーム中でファームしていくとより色変化がきつく発光も強くなる、その最初の1枚としてはこれが適切だろうということからこのようにまとめました。

イメージとして、このキービジュアルをベースにネオン発光のエフェクトや、キャラクタの色変化が動的に作られることで完成するビジュアルというイメージです。

ここまで来るのに時間がかかってしまいましたが、ようやくゲームの収束が見え始めてほっとしているところです。

今後は、以前のキャラクタシェーダをもっとブラッシュアップさせ、エフェクトにもネオン発光シェーダを取り入れられないか考えてみようと思っています。
それでは!