Hello, it’s been a week. This is Otorakobo.

This time, it’s character rough part 2.
The feature of IrisyAqua in this work is that when a character acquires a color, their appearance changes and their status increases.

So, this time I’ll be talking about what happens to the character when it changes color.

This part is something I struggle to express every time in White Girl and Rainbow Yggdrasil, and it took a lot of time in this work as well (mainly the designer lol)
Particularly in this game, Irisy Aqua, where you can’t see your opponent’s colors very closely, such as when they pass each other at the wrong time, so I was worried about what to do in terms of the system. When I was playing the White Girl, I was able to see my opponent carefully, so there was no problem to some extent, but this time, there was a lot of action, so it became more difficult.


Therefore, we received a proposal for a method to display colors separately into saturation and brightness.
The character’s outline, weapons, clothes, etc. are saturated and changed, and by applying brightness to the character’s skin, you can judge what color it is at a glance, and judge the strength and weakness by the black and white of the skin. I decided to try it.
Hue and true color were separated in the proto ROM, but it is expected that the expression will be even more advanced. It will be flashy. It looks fun.


Also, each character has an image color, so I left that part of the character’s left eye.
In terms of the world setting, these characters are not human, so their eye colors and skin colors are a bit doll-like.
I think it would be nice if I could introduce the settings and image colors of this area somewhere, but I haven’t finished it yet, so I’ll leave it to you for now lol

So, that’s all for now.
Next week, I’ll be able to show you when the color changes and when it turns white.
See you soon!

【IrisyAqua】キャラクターラフその2

どうも、一週間ぶりです。Otorakoboです。

今回は、キャラクターラフその2です。
本作のIrisyAquaはキャラクタが色を取得することで、見た目も変化しながらステータスが伸びるのが特徴です。

なので、今回は色変化したときにキャラクタがどうなるかっていうお話です。

この部分は、白の少女や虹のユグドラシルでも毎回表現を悩む部分で、今作も多分に漏れずめっちゃ時間を使いましたw(主にデザイナさんが笑)
特に本作のIrisyAquaでは、相手の色を視認できるタイミングがすれ違った時など、あまりキャラクタをじっくり見ることができないので、システム面でもどうしようか悩んでいた部分でした。白の少女の時はじっくり相手を見れるのである程度は問題なかったんですが、今回はちとアクションが入ってきたので難易度が上がってしまいました。

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そこで、色を彩度、明度に分けて表示する方法を提案いただきました。
キャラクタの輪郭や武器、服などが彩度を帯びて変化させ、キャラクタの肌に明度を適用することでぱっと見ためで何色なのかを判断し、強弱を肌の白黒で判断するみたいな形を試してみることになりました。
色相と真の色はプロトROMでも分けていたのですが、さらに進んだ表現になる想定です。派手になりますし。見た目が楽しそうです。

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また、キャラクタにはそれぞれイメージカラーが存在するので、その部分はキャラクタの左目に残しました。
世界観設定的には、このキャラクタたちはヒトではないので、目の色や肌の色など少し人形的な表現となっています。
この辺りの設定やイメージカラーとかもいずれどこかで紹介できればいいかなと、思うんですがまだまとまってないので今回はお預けです笑

と、いう感じで今回はここまで。
来週はさらに色変化した時と白になった時を紹介できればと思います。それでは!