Hello, it’s been a week. This is Otorakobo.

Today is the third character rough.
It will be rough when the color changes deeply and when it becomes pure white.

Both are color schemes that are visible when the game is nearing the end, and are rough designs that want to convey a dangerous feeling at first glance.


First, when the color becomes deep, when a certain threshold is exceeded, the details of the character’s costume and hair color change.
It’s a bird’s-eye view game, so if the character’s head is discolored, you’ll be in trouble if you pass each other! He’s a pure blue character. I think you can see it right away.
I think it would look beautiful if the outline and hair color shader when changing colors are expressed differently and used as a gradation, and I think it will look like that.
Also, since her skin color changes to near white, I think she will have a colorful and flowery appearance at the end of the game, compared to her overall dark impression.
Will it at least be brighter?

And when it finally turns white, both the outline and hair color will be pure white.
The skin color also changes to almost white, and the mask can be removed.
This is the moment when the girls in white, who were once artificial life forms, become closer to being human beings.
In the game, there are values ​​higher than RGB255, so we are planning to deal with the uneven color by changing the color of the eyes.
Wouldn’t it be cool to make characters like R300 look a little more like Nargacuga if we added processing to make their eyes a little red and glow vaguely? lol

Thank you for spending roughly three weeks introducing characters.
In the future, I would like to blog about my experiments with shading around characters.

Having said that, I’ve gotten a general idea of ​​what’s related to the characters, so I thought, sometimes or not, that the first step would be to overcome the technical challenges of expressing the backgrounds…
Concept art is still in limbo.
How far can we go within this year? There are only 4 weeks left, but I would like everyone who is watching to keep an eye on it lol.
See you soon!

【IrisyAqua】キャラクターラフ その3

どうも、一週間ぶりです。 Otorakoboです。

今日はキャラクターラフの3つ目。
色変化が深く入った時と、真っ白になった時のラフになります。

どちらもゲームが終盤に差し掛かった際に視認される配色で、ぱっと見た目でヤバイ感を伝えたいラフになります。

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まず、色が深く入った時ですが、一定の閾値を超えるとキャラクタの衣装のディティール部分と髪色が変化します。
俯瞰視点のゲームなのでキャラクタの頭部が変色していると、すれ違った際でもヤバっ!真っ青のキャラじゃん。みたいにすぐに視認できると思うのですよね。
色変化時のアウトラインと髪色のシェーダは別の表現にしてグラデーションさせるとキレイに見えるし、それっぽくなるのではと予想しています。
また、肌の色も白色近辺に変わっていくため、ゲーム終盤では全体的に暗かった印象と比べて色とりどりの花やかな見た目になるのではと思います。
少なくとも明るめにはなるのかな?

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そして、最終的に白になった時は、輪郭、髪色共に真っ白になります。
肌の色もほぼ白に変化し、マスクが取れます。
白の少女よろしく、人工的な生命体だった彼女たちがヒトとして存在が近寄る瞬間です。
ゲーム中では、RGB255以上の値も存在するので、その時の色の偏り部分は目の変色により対応しようと目論んでいます。
R300とかのキャラは目がちょっと赤くなってぼんやり光っているというような処理を入れるとナルガクルガっぽくなってカッコよくなりませんかね笑

ざっと3週にわたってキャラクタ関連のご紹介お付き合いいただいてありがとうございます。
今後はキャラクタ周りのシェーディングとかの実験もブログに書けたらいいなと思っています。

と、言いつつキャラ関連はおおよそ見えてきたので、背景の表現の技術課題を突破するのが先かなと、思ったり思わなかったり…
コンセプトアート関連もまだ宙ぶらりんですしね。
年内にどこまで進めるか。あと4週ですが、見ていただいている方にはぜひひっそり観察してて欲しいです笑
それでは!