Hello, it’s been a week. This is Otorakobo.
As I was introducing the rough sketches of the characters, I realized that I had never introduced the game system.
So, I decided to talk about the game system this time.
There are some things that will change in the future, but for now, I would like to introduce the system that is currently in place.
First of all, I started making this work with the theme of color change x MOBA x battle royale.
There are many elements, so let’s break it down.
First of all, it is a MOBA that uses battle royale rules such as 1v1v1v1 where individuals survive instead of team battles.
MOBA also has many elements, but by picking up the character development part and the skill acquisition building part and linking it to color changes, “IrisyAqua” is a work that aims for the fun that is unique to this work.
Although the rules are
The victory condition is that the person who destroys the white tower in the center wins.
However, the white tower will attack at regular intervals. Players can also attack the white tower, but this is where the problem of color development comes into play.
When calculating the attack power, the power is determined by referring to the RGB values of each color.
Since the player starts with an initial RGB value of 0, that is, a black state, no damage will be done to the white tower at the beginning.
Therefore, players will need to develop their character’s color.
There are three methods for cultivating that color:
1) Stay in the colored field
2) Deal damage to red, blue, and green towers and get colored items that drop.
3) Obtain colored items that drop when defeating other players
The first one. This is the easiest way to grow colors. When you are on a green floor, your green parameter increases and your appearance becomes green.
Similarly, if the floor is blue, it’s blue. If the floor is red, it will be red.
The second one is the red, blue, and green towers.
Destroying this tower does not affect the victory conditions, but by dealing a certain amount of damage or destroying it, it will drop items that increase the color.
By acquiring this item, you will be able to progress your training at an advantage over other players.
Also, dropped items may be stolen, so maneuvering around this will be key in the early stages.
Let me explain about hue here.
Each color has compatibility; red is strong against green, green is strong against blue, and blue is strong against red.
It’s a 3-way standstill.
Therefore, by staying on the blue floor before attacking the red tower and training yourself towards blue, you will be able to drop items more efficiently.
The third item is item drops obtained by defeating other players.
I think there is no need to explain due to the specifications of the tower, but as the color development progresses after the middle of the game, player kills will occur.
An element that further expands the development of this player kill is the acquisition of drop items when defeated.
While making full use of these three color training, players will eventually gather at the white tower in the middle and the player who destroys the white tower in the final battle will be the winner.
The color change in the character rough up until the last time was an explanation of how the player’s appearance changes over the course of the game.
The development, including the appearance, is still in its infancy, but I hope the posts I’ve made so far will connect with readers lol.
Next week, I hope to talk about character shaders or effects.
See you soon!
【IrisyAqua】ゲームシステムの話
どうも、一週間ぶりです。 Otorakoboです。
キャラクタのラフを紹介していて気づいたのですが、そういえばゲームシステムを一度も紹介していなかったな。
と、思い立ち、今回はゲームシステムのお話をしようと思います。
今後変わるところもありますが、とりあえず今できているシステムをご紹介。
まず、本作は色彩変化×MOBA×バトルロイヤルをテーマにして作り始めました。
要素が多いので、分解していきます。
まず、チーム戦ではなく1vs1vs1vs1のような個人で生き残るバトルロイヤルルールを採用したMOBAになります。
MOBAも要素は多いですが、キャラクタの育成部分とスキル獲得のビルド部分をピックアップし色彩変化にリンクさせることで、本作ならではの楽しさを目指した作品が「IrisyAqua」になります。
ルールですが、
勝利条件は中央の白色タワーを破壊した人の勝利です。
{Image白タワー}
ただし、白タワーは一定周期で攻撃してきます。プレイヤも白タワーへ攻撃可能ですが、ここで色育成の問題が出てきます。
攻撃力の計算が色のRGBのそれぞれの数値を参照して威力が決定されます。
プレイヤは初期RGBが0の値、つまり黒色状態からスタートするため、白タワーに対しては開幕ではダメージが入りません。
そのため、プレイヤはキャラクタの色を育成する必要が出てきます。
{Imageプレイヤの色}
その色育成の方法が以下の3つです。
1)色の付いたフィールドに滞在する
2)赤、青、緑、それぞれのタワーにダメージを与えて、ドロップする色アイテムを取得
3)他のプレイヤを撃破した時にドロップする色アイテムを取得
一つ目。もっとも簡単な色育成の方法です。緑色の床に居ると、自身の緑パラメータが上昇していき、見た目も緑になっていきます。
同様に青い床なら青。赤い床なら赤になります。
{Image床色}
二つ目は赤、青、緑、それぞれのタワーです。
このタワーは壊しても勝利条件には関与しませんが、一定ダメージを与えたり、壊したりすることで、色を上昇させるアイテムをドロップしてくれます。
このアイテムを取得することで、他のプレイヤよりも育成を有利に進めることができます。
また、ドロップされたアイテムは横取りされることもあるので、そのあたりの駆け引きが序盤の肝になります。
{Imageアイテムドロップ}
ここで色相性について説明しておきます。
色にはそれぞれ相性があり、赤は緑に強く、緑は青に強く、青は赤に強い。
という、3すくみになっています。
{Image色相性}
そのため、赤のタワーを攻撃する際には事前に青の床に滞在して、自身を青寄りの育成にしておくことでより効率的にアイテムをドロップすることができるようになります。
三つ目、他のプレイヤを撃破することで得られるアイテムドロップです。
タワーの仕様から説明不要かと思いますが、ゲームの中盤以降で色の育成が進んでくるとプレイヤキルが発生するようになります。
このプレイヤキルで育成をさらに広げる要素が撃破時のドロップアイテム獲得です。
{Imageアイテムドロップ}
これら3つの色育成を駆使しながら、最終的にど真ん中の白タワーにプレイヤが集まり最終決戦で白タワーを破壊したプレイヤが勝利となります。
{Image白タワー}
前回までのキャラクターラフの色変化は、このゲーム一連の流れの中でプレイヤの見た目がどのように変化するかという説明でした。
開発は見た目も含めてまだまだこれからですが、これまでの投稿が読者のなかで繋がればいいなと思います笑
来週は、キャラクタのシェーダ関連か、エフェクト関連のお話をできたらいいなと思います。
それでは!