Hello, it’s been a week. This is Otorakobo.

Thank you for your hard work, Digigame Expo.
Thank you very much for having more people come to visit than I expected.

I was a little nervous about the Protrom we prepared this time, as it was just a strange rectangular display with no gorgeous decorations or even a single picture, but it was a lot of fun and was enjoyed by more people than I expected.
I was overwhelmed with emotion when I received my DL card.

Although it looked incomprehensible, I was able to convey what I wanted to convey to some people, so I felt a little more confident.
I feel like it would have been better if they had added more easy-to-understand effects, gimmicks, and pictures that were easier to understand.

However, in the same way, the shortcomings of future ROMs were also exposed.
Well, I don’t know what to do about it yet, but I have the impression that it will take more time to lose this drawback. The only thing I could do better is add pictures.

*Good things
I had some trouble with the hue, but I was able to get it across in the end.
Black’s recovery was conveyed well.
The composition of color + MOBA + Battle Royale seems to work.

*I thought it was an issue
I can’t explain it in one word
Confused by the tower part
Victory conditions are far away
I only see my own builds. (Maybe you don’t have enough time to see your opponent’s build.)
Not enough exhilaration (some parts are lacking in direction)

-I haven’t touched on it, but I think something will happen in the future
Picture, impression when inserted
Synthesis of scenario and game parts

In the future, I would like to improve the visual aspects of the game a little while also making improvements to the issues.
See you soon!

【IrisyAqua】デジゲー博、お疲れ様です!

どうも、一週間ぶりです。Otorakoboです。

デジゲー博、お疲れさまでした。
思っていたよりもいろんな方に遊びに来ていただいて、本当にありがとうございました。

今回用意したプロトROMは、華やかな演出はおろか一枚絵すらないヘンテコな四角形だけの出展で不安しかなかったですが、思っていたよりも多くの方に遊んでいただけてとても嬉しかったです。
DLカードも受け取ってもらって感無量です。

訳わかんない見た目ですが、一部の方に伝えたいところは伝わる部分もあったので少し自信が付きました。
あとは、もっと伝わりやすい演出やギミック、とっつきやすい絵を追加していけば、それっぽくなりそうだなという手ごたえを感じております。

ただ、それと同じように、現時点のROMの欠点も露呈しました。
まぁ、まだこれからなんでどうにでもなるんですが、この欠点を穴埋めする方が時間かかるなぁ~っていう印象です。上手く伝わったところは絵をつっこめばいいだけなんで。

●良かったこと
色相性は躓きもあったけど、最終的に伝わった。
黒の回復は伝わりが良かった。
色+MOBA+バトロワの構成は成立しそう。

●課題だなと思ったところ
一言で説明できない
タワーの部分で混乱する
勝利条件までが遠い
自分のビルドしか見ない。(相手のビルドまで視認する余裕が無いのかもしれない)
爽快感が足りない(演出不足の部分もある)

●手を付けてないけど、今後何かありそうな部分
絵、入れた時の印象
シナリオとゲーム部分の合成

今後は課題部分の改修も含めつつ、少しビジュアル面の進捗を合わせていけたら良いなと思っています。
それでは!