Hi, it’s been a week.
It’s been a week since my last post.
Not much progress, but I continue to work on map-related shaders.
One of the hints I got was that it would be better to take into account the brightness of the effects.
I was advised to reduce the brightness of the background to make the effects and characters look better.
I was advised to reduce the brightness of the background to make the effects and characters look better, so I reduced the alpha value to about 50%.
I also added height fog to make the overall impression darker.

I also tried displaying the effect and character together on a separate screen

Certainly, some of the effects are not assertive enough, but the impression is that the background stands out too much.
If we reduce the brightness of the background, we are a little concerned about the detail, so I have an image that it would be better to adjust the texture pattern to make it richer.
I hope to make further adjustments in this area next week.
See you soon!
【Irisy Aqua】続・水面シェーダ
どうも、一週間ぶりです。
Otorakoboです。
あまり進展は無いですが、引き続きマップ関連のシェーダについてです。
一つ、ヒントになったのはエフェクトの輝度なども考慮したほうが良さそうという事でした。
エフェクトやキャラクタを映えさせるために背景の輝度は
落とした方が良さそうとアドバイスを受け、アルファの値を50%くらいまで落としました。
また、高さフォグも入れて、全体的に暗めな印象にしてみました
{Image:Fog}
また、別画面でエフェクトとキャラクタを合わせて表示してみました
{Image:EffectChara}
確かに、エフェクトの主張が弱いのもありますが、背景が目立ちすぎている印象です。
背景の輝度を落とすと少しディティールに不安が残るので、張り付けるテクスチャのパターンを調整するなどで対応する方がリッチに作れそうなイメージはしてきました。
来週はそのあたりの調整をさらに詰めていければと思います。
それでは!