Hi, it’s been a week.
It’s been a week since my last post.

This time, I’d like to show you some damage effects.
I’d like to introduce a hit effect that can be used universally.

I’ve decided that it’s better to think of special hit effects as a set of skills, since they are not visible even with a gradation of strength and weakness.

Therefore, we asked the designer to design damage effects that could withstand two patterns, one weak and one strong, and that would be relatively easy to employ in any technique.

Rough sketch #1

The star-shaped effect that emits some kind of light when hit is placed, and bubbles are emitted in the opposite direction of the hit bullet to express being hit by a bullet.

Rough 2

The animation control of the star shape or jaggies when hit is a little more detailed, and the bubbles are expressed by adopting a digital ◇.

Putting these together

The image is a little small, but the movement has this kind of atmosphere.

The overall coloring is a little too bright, so I’m hoping to adjust it to be able to withstand brighter scenes and incorporate it into the game.
See you soon!

【Irisy Aqua】ダメージエフェクト
どうも、1週間ぶりです。
Otorakoboです。

今回はダメージエフェクトです。
中でも汎用的に使えそうなヒットエフェクトをご紹介。

と、言うのもあまりにも強弱にグラデーションを付けても視認できるものじゃないため、特別なヒットエフェクトに関しては、スキルとセットで考えた方が良いだろうというとなったためです。

なので、今回はどの技にでも比較的に採用しやすく弱と強くらいの2パターンに耐えられそうなダメージエフェクトをデザインしてもらいました。

ラフその1
{Image:ラフ}
ヒットした際の何かしら発光する星形のエフェクトを配置し、ヒットした弾の逆ベクトル方向に泡を放出することで、被弾を表現

ラフその2
{Image:ラフ}
ヒット時の星形というかジャギジャギのアニメーション制御をもう少し細かくして、泡に関してはデジタル的な◇を採用して表現

これらを合わせて
{Image:完成Gif}
少し画像が小さいですが、動きとしてはこんな感じの雰囲気になります。

全体的に発色しすぎたのでもうすこし明るいシーンでも耐えうる形に調整して、ゲームへ取り込めればと思っています。
それでは!