Hi, it’s been a week.
I’m Otorakobo.

This time
This time, I’d like to introduce the images that I received for the water surface expression, boundary surface, and color scheme of the characters.

This is a near match to the expression we had previously approached on the program side, but there were differences in the key areas.
I was thinking of using a black base for the ocean, but if it were completely black, you would indeed not be able to see the waves or anything else, so it was a matte impression.
In the ingame image, by placing a hint of purple, we were able to see the refraction of the waves, and conversely, by suppressing the reflections, we were able to establish the water surface expression.
This allows us to include a water surface that is not dull and casual reflections, making it easier to control the overall color.

It’s glaring and noisy lol.

I am going to adjust this to give a more matte impression in the future.
See you soon!

【Irisy Aqua】インゲームイメージその1
どうも一週間ぶりです。
Otorakoboです。

今回は
水面表現と、境界面、キャラクタの配色関連のイメージをまとめてもらいましたのでその紹介になります。

{Image:完成}

以前、プログラム側でアプローチしていた表現にニアピンなんですが、キーとなる部分で差異がありました。
海は黒ベースで考えていましたが、真っ黒だとさすがに波も何も見えないので、マットな印象でした。
インゲームイメージでは、うっすら紫を載せることで、波の屈折が見えるようになり、逆に反射を抑えることで水面表現を確立できました。
これで、くどくない水面や、さりげない反射が入るので、全体的な色もコントロールしやすいと思います。

{Image:これまでの絵}

ギラギラしててうるさいですよね笑

これを、今後はマットな印象になるように調整していこうと思っています。
それでは!