Hi, it’s been a week.
I’m Otorakobo.
Today, I created a 3D image based on the in-game image of the stage.
↓In-game image
↓3D representation
↓Comparison to previous
Overall, the purple lambert was applied to the water surface so that the waves on the water surface are now visible.
I learned that just by changing the color from black to purple, I could also get the gradient just by shining a light on it.
I may need to think a little more about the border, but I wonder if the direction is this way.
I am thinking that the direction is this way.
I will discuss visibility and richness of appearance with the staff in the future.
For now, the character shaders are completely different, so we plan to work on the base shaders around the characters next.
See you soon!
【Irisy Aqua】イメージを写輪する
どうも1週間ぶりです。
Otorakoboです。
本日は、ステージのインゲームイメージを元に3Dを起こしてみました。
↓インゲームイメージ
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↓3D表現
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↓以前までの比較
{画像}{画像}
全体的に紫のランバートを水面に適用したことで水面の波が視認できるようになりました。
黒から紫にするだけで、ライト当てるだけでグラデーションも出るのは勉強になりました。
境界線はもう少し考えた方が良いかもしれませんが、方向性はこっちなのかな?
と、思ったりしています。
視認性や見た目のリッチ感などはスタッフと今後詰めていこうと思います。
とりあえず、キャラクタシェーダが全然別物なので、次はキャラ周りのベースシェーダに手を入れる予定です。
それでは!