Hi, it’s been a week.
My name is Otorakobo.

Today, I implemented a character shader based on an in-game image.

↓In-game image

The character has a faint background color on the outline, so I’m going to implement this with rim light.
When we talked to her, she said she wanted a three-dimensional effect, so we decided to stop using the conventional flat shader and use a regular von Lambert light to create a three-dimensional effect.

Here is the result.

First step

Second step

Third step

In the game, starting from the first stage, the color of the eyes and ring changes as colors are acquired.

When a certain color is acquired, it evolves to the second stage. The hair color changes.

When they reach white color, they evolve to the third stage, where the mask is removed and they become fully human.

The player manipulates the created being, aiming for white, and the goal is to become human.

Here is a screenshot of this character actually merged with the water surface stage

Here is a video of the game in action to try it out

The more elements that come into play, the more impressive it looks lol.
I will try to put together the images little by little.
See you soon!

【Irisy Aqua】キャラクタのシェーダを作る
どうも1週間ぶりです。
Otorakoboです。

本日は、インゲームイメージを元にキャラクタシェーダを実装しました。

↓インゲームイメージ
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キャラクタは輪郭にうっすらと背景色が乗っているので、こちらをリムライトで実装していこうと思います。
お話を伺うと立体感が欲しいとのことだったので、従来のフラットシェーダはやめて、普通にフォンランバートライトで立体感を出します。

その結果がこちら。

第一段階目
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第二段階目
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第三段階
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ゲーム中では、第一段階目からスタートし、色を取得することで目の色やリングの色が変化します。

一定の色を取得すると、第二段階目へ進化。髪の色が変化していきます。

そして白色になると第三段階へ進化し、マスクが外れて完全なヒトとなります。

設定部分などは別途まとめ中ですが、プレイヤは作られた存在を操作し、白を目指し、ヒトとなるのが目標になります。

このキャラクタが実際に水面のステージと合成されたスクリーンショットがこちら
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試にゲームを実行してみた動画がこちら
https://youtu.be/IzGFRKmUPWo

要素が入ってくると印象が変わってきますね笑
少しずつイメージをまとめていこうと思います。
それでは!