Hi, it’s been a week.
This is Otorakobo.

Last week, an artist uploaded an extraordinary ingame image!

Hmmm?
Something is totally different from the previous ones…

Previously…

We asked them to forget about the previous image.

Well…, we had made such a lot of adjustments…

However, this is the finished image, so I asked him to explain the parts I didn’t understand well.

First of all, about the color coding.
It seems that this part was done in a very random way. I can ignore this speckled pattern for now, since I can have it match the level design of the game.

Next, regarding the contour shape of the color boundary, he said that it is based on the shape of old shader experiments.

At this point I was flabbergasted.
It seems that this image is meant to bring the overall picture impression closer to the previous image and to consider the noctilucent insect expression as a base.
The evidence of this was a hatching-like pattern on the water surface area.

However, we do not want to revert everything back to what it was before, but we want to make sure that the boundary surface is well defined. In short, we want to make it visible. Please base this border on the ↓ ingame image.
This was a mixed image.

It was a rather difficult image to decipher…

Once I knew that, I just pulled out the old data.
And then, you just merge everything together…

I put it all together like this.
It is indeed thicker than before, and it is easy to see that it is water surface and the boundaries are clear, so it is easy to visualize as a game.

Other images of the tower are also described, but I will leave that for another time.
See you soon.

【Irisy Aqua】状況を整理しよう
どうも1週間ぶりです。
Otorakoboです。

先週、アーティストさんから、とんでもないインゲームイメージがアップされました

{画像}

んん??
なんかこれまでのと全然違うけど…

以前のは…
{画像}

お話を聞くと以前のイメージは忘れてくださいとのこと。

ええ…、そんなせっかく色々調整していたのに…

とはいえ、こちらが完成イメージらしいので、良くわからない部分を質問&説明してもらいました。

まず、色分け部分に関して。
ここはテキトーらしいです。ゲームのレベルデザインに合わせてもらって大丈夫なので、このまだら模様はとりあえず無視できます。

次に色の境界線の輪郭形状について、これはどちらかというと昔のシェーダ実験の形状を参考にしているとのこと
{画像}

この時点ではっとしました。
どうやら全体的な絵の印象を以前の画像に近づけて、夜光虫表現をベースに考えるためのイメージということらしいです。
その証拠に水面部分にハッチングのような模様がありました。

ただ、すべて以前のものに戻すのではなく、境界面はしっかりと出したい。要するに視認させたい。この境界線を↓のインゲームイメージをベースにしてください。
という、Mixされたイメージでした。

かなり難解なイメージで、解読に手間取ってしまいました…

そうと分かれば、昔のデータを引っ張り出してくるだけです。
もろもろ合体させて…

{画像}

こんな感じでまとめました。
確かに以前よりも厚みが出て、水面であることも分かりやすく境界線がはっきりしているのでゲームとしても視認しやすいです。

その他、タワーのイメージなども記載されていますが、そこはまた別の機会にお話しします。
それでは!