Hi, it’s been a week. I’m Otorakobo
I’ve been going through all the problems since then, and I’ve come to the conclusion that the first thing we need to do is to decide on the speed of the game.

The shorter the game time, the less calories you have to burn before the next game, and the easier it will be to explain the game at the Digi-Game Expo, if you like.

So, I decided to adjust the parameters to the standard values such as character movement speed, growth speed, damage ratio, and so on.
The power of the parameter compiler will be demonstrated immediately! (poof).

After that, I decided that it would be better to have more players to test the Battrova, so I’m going to prepare a simple COM.
I’d like to experiment with a killer that will only aim at the player, or one that only aims for the red color, or one that only convexes the core… I’d like to experiment with a COM that is stupid enough to only complete a single goal.

I’m glad that when the groundwork settles down, it all becomes just fun work at once.
Well, I can’t get too carried away because the future is right next to me, where I will have a hard time with the picture rotation after this, lol.

I’ll have a COM summary by next week.
See you all next week!

どうも一週間ぶりです。大虎工房です。
あれからざぁぁっと問題点を洗い出してたんですが、やっぱりまず第一にゲームスピードを決めないとアカンという話になりました。

試合時間をできるだけ短くした方が、次の試合へカロリー少なく遊べるし、なんだったらデジゲー博とかで説明すんのが楽になります笑

そんなわけで、キャラの移動スピードや成長速度、ダメージの比率などで基準値をあーでもないこーでもないとパラメータを調整していこうかと。
さっそくパラメータコンパイラの威力が発揮されますね!(ふんす)

後は、やっぱりバトロワをテストするにはプレイ人数居たほうが良いってことだったんで、簡単なCOMの準備を進めようかと。
プレイヤーをひたすら狙ってくるキラーとか、赤色しか目指さないやつとか、ひたすらコア凸するみたいな、1つの目標だけこなすバカっぽいCOMで実験したいですねw

下回りが落ち着いてくると、一気に楽しい作業だけになるのが嬉しいです。
まぁ、この後絵回りで苦労する未来がすぐ隣に居るのであんまり調子には乗れないですが笑

来週までにパラとCOMまとめます。
それでは!