Hi, it’s been a week. I’m Daitora Kobo.
I did a test play.
First, here’s a video.

The objective of the game is to conquer the white tower in the middle of the stage.
The white tower has high attack and defense power, so you cannot compete with it in its initial state.
Therefore, players are initially aiming for the red, blue, and green sub-towers.
However, if your color is near black, it is hard to make sub-towers.
So, it will be interesting to see what kind of strategy you will use to attack the towers after you build yourself up by acquiring color status from the ground color.
There are other players, so I’m hoping that how they interfere with each other will also be fun,

But writing about it in text would be tedious, so how to convey this on the screen will be the part we will work on in the future.

There are various points that I found problematic when I played with the game, but some of the elements are too narrowly focused and difficult to judge, so I am thinking of adding a little more.
I am thinking of adding a few more things. At the end, it is difficult to subtract, but I think I can still add more.

Elements to be implemented before the next test

Knockback
 It would be better to have the feeling of being hit by an attacker.

Implement skills.
 It was hard to judge the fun of the build with only normal attacks.

Add a screen to pick skills
 Elements that are missing

Give info on the last kill.
 I didn’t know what I was doing.

Make RGB easier to read.
 It would be easier to see if the color changes a little more clearly.

Score
 For the intermediate goal to the tower.

It’s still a work in progress, but I’m starting to get a good feel for trial and error, and it’s been fun working on it lately.
See you soon!

どうも一週間ぶりです。大虎工房です。
テストプレイやってみました。
まず、動画をどうぞ

//====動画

ゲームの目的はステージ真ん中の白いタワーを制圧することです。
白いタワーは攻撃力や防御力が高いので、初期状態では太刀打ちできません。
そのため、プレイヤは最初は赤、青、緑のサブタワーを目指すことになります。
とはいえ、自分の色が黒色近辺ではサブタワーもつらいです。
なので、地面の色から色ステータスを獲得し、自分をビルドしてからどういう戦略でタワーを攻略していくかが面白さになります。
他のプレイヤもいますので、どうやって邪魔していくのかも楽しさになればいいなと思っているんですが、

文章で書くと面倒なんで、これをどうやって画面で伝えていこうかなっていうところが今後詰めていく部分になる感じです。

遊んでみた感じ問題になっている点はいろいろあるんですが、要素を絞りすぎて逆に判断が難しい部分もあるのでもう少しゴテゴテと足していこうかなと、考えています。
最後、引き算するのは難しいですが、まぁまだ足せるだろうと。

●次のテストまでに実装したい要素

・ノックバック
 攻撃当てた感あった方が良さそう

・スキルを実装
 通常攻撃のみだとビルドの面白さが判断しづらかった

・スキルをピックする画面追加
 足りてない要素

・ラストキルのInfoを出す
 何やってるか分からなかった

・RGBを見やすく
 もうちょっと分かりやすく色変化したほうが見やすい

・スコアの実装
 タワーまでの中間目標に

まだまだこれからですが、いい感じでトライ&エラーできるようになってきて最近作業が楽しいです♪
それでは!