Hi, it’s been a week. This is Otorakobo.

I’ve been working on this for a week now, and the COM has started to use skills.
I had them do a lot of calculations and it seems that buff skills are always stronger when they are in use, so my character was glowing at all times.
They also used recovery skills regularly, so it became quite a hassle.

I’ve only been able to run COMs with characters that have strong buffs, so they haven’t used attack skills yet, but I’m sure they will attack if you pick an attack skill, so I’ll try to change the COM character that appears next time.

Also, in the process of making COMs use skills, I noticed that I need to pick skills and build skill decks, so I think it is a good time to start thinking about the production version while the prototype is about to be completed. I am looking forward to seeing the proto.

Next week, I’ll be working on moving various COM characters, random placement of initial spawn positions, and other minor quality improvements.
See you then!

【IrisyAqua】COMが強い…

どうも一週間ぶりです。大虎工房です。

COMがスキルを使ってくるようになりました。
色々計算させた結果、バフスキルは常に使っている方が強いっぽくて、なんかキャラがいつでも光ってました。
定期的に回復スキルも使いやがるので、結構面倒くさい感じになりましたね。

COMを実行させているのがバフが強いキャラしかCOM実行させれてないので、攻撃スキルとかはまだ使ってこないのですが、一応攻撃スキルをピックすれば攻撃してくれるはずなんで、今度は出現するCOMのキャラクタを変更できるようにしようと思います。

あと、COMにスキル使わせる過程で気づいたんですが、スキルのピックや、そもそもスキルデッキの構築とか色々作らないといけない部分が見えてきたので、プロトがひと段落しようとしている中、製品版を意識しないといけない要素が見えてきたのはなかなか良いタイミングな気がしました。

来週はいろんなキャラのCOMを動かしたり、初期スポーン位置をランダム配置したり、細々としたクォリティアップをやっていこうと思います。
それでは!