Hi, it’s been a week. This is Otorakobo.
I’ve been working on the ROMs for the Digigame Expo for a while now, so here’s a video.

A little tricky skill was added and normal attack was removed lol.
I had tried many things and implemented automatic attacks for the strategic element, but when I wanted to finish a match in 3 minutes or so, automatic attacks just didn’t taste good… so I ended up with a normal game system where you can attack arbitrarily.
As a result, we ended up with a normal game system that allows players to attack at will.
I had been making various adjustments to the prototype ROM for the Digigame Expo, and I think the prototype is coming together in earnest.
After all, deadlines are important!

Now I have to improve the quality in detail, make parameters for the Digi-Gee Expo, burn CD-Rs, etc., and I think it will be the day of the Digigame Expo.
I’m glad we could make it in time…

I’ll try to put together another Digigame Expo ROM next week.
See you next week!

【IrisyAqua】デジゲー博バージョン

どうも一週間ぶりです。大虎工房です。
デジゲー博用のROMがまとまってきたので、久々に動画です。

ちょっとトリッキーなスキルが追加されて、通常攻撃が削除されました笑
色々試して、ストラテジックな要素のために自動攻撃を実装していたんですが、試合時間を3分とかで終わらせようと思うとどうしても自動攻撃だと味気なくて…結果、任意に攻撃できる普通のゲームシステムになってしまいました。
その分、スキル関連は毒やらデバフの重ね掛けやらいろんなのところでコク深さは出せるようになったので、遅かれ早かれこうなる運命だったのかもしれません。
デジゲー博目標でプロトROMをいろいろと調整していましたが、本格的にプロトはまとまってきたように思います。
やはり、締め切りは大切ですね!

あとは、細かなクォリティアップと、デジゲー博向けパラメータを作成して、CD-R焼いてってしているとデジゲー博当日になっているような気がします。
なんんとか間に合いそうで良かった…

来週もデジゲー博ROMをまとめていこうと思います。
それでは!