Hi, it’s been a week. It’s been a week.
I’ve been working on fixing the problems that have been popping up all over the place, and June has come to an end.
Looking back, I was so anxious in January and February, but I was surprised that things turned out alright, lol.
I started to get used to it in April, and it was easy for me to distribute my time freely. I feel like my creative ability has somehow improved as well.
Well, this week’s ROM progress, which I was making while knocking down glitches, is as follows, with a few new elements added.
I changed the display calculation a little to let you feel the color change including Bloom, because it seems to be hard to see the color difference even if the color changes.
For now, the calculation formula is based on rainbow Yggdrasil, and I rearranged it a little.
It’s nice to have a new look and feel like you’ve made progress in a hurry, isn’t it?
I’m going to try to do a second test play by next week, while working on other small things.
See you all next week!
【IrisyAqua】ニートになってハーフアニバーサリー記念
どうも一週間ぶりです。大虎工房です。
あふれ出てきた不具合を修正してたら6月も終わってしまい、会社を辞めてから半年たってしまった事実に驚愕しております。
思い返してみると、1月やら2月は不安でたまらなかったですが、意外となんとかなるもんですね笑
4月くらいからは慣れてきて、自分の時間を自由に分配できるのがやりやすかったりしました。どことなくクリエイティブ能力も上がったような気がします♪
さて、不具合をぶっ倒しながら作ってた今週のROM進捗は、新規要素もちょいちょい足しこんで↓みたいなのになりました。
色が変化しても、なかなか色の差分って視認できづらいみたいなので、Bloom込みで色変化を感じてもらおうと表示計算を少し変更しました。
とりあえず計算式は虹のユグドラシルベースでちょいアレンジって感じです。
見た目が変わるとなんか急に進捗した感出ていいですよね笑(実際は不具合対応がほとんどですが…)
これからその他の細々した対応を入れつつ来週までにはテストプレイ2回目をやってみたいです。
それでは!