Hi, it’s been a week. It’s been a week.
It’s getting really hot. It feels like it’s the season of Comiket.
This year we decided not to attend the Comiket (since we don’t have any new works…), but I regret that I should have applied without worrying about it.
Corona has not been settled, but now that we are in the 5th category and there have been quite a few real events, I think I’m going to enjoy Summer Comiket… regrettably.
Now, as for the progress of the ROM, we are implementing a lot of things.
We are making replay functions, and we are enhancing the debugging environment while conducting test play once again.
The flow of the game is still in the process of being developed, so I can’t deny that there are still some elements missing, but I have the impression that we were able to accurately eliminate the broken points compared to the first test play.
Well, the more we move forward, the more problems we encounter…
For now, I think we will be repeating the addition and testing of elements in this area for the time being.
I’ll keep working hard this week, hoping to have something finalized by the end of July!
See you all soon!
【IrisyAqua】クソ熱い…気温が…
どうも一週間ぶりです。大虎工房です。
めっちゃ熱くなってきましたね。コミケの季節って感じがしてきました。
今年は大虎工房は見送ったのですが(何も新作無いので…)気にせずに申し込んでおけば良かったと後悔しています。
コロナも収まってはいませんが、5類になりましたし結構リアルイベントも増えてきたので、夏コミ楽しそうなんですよね…無念です。
さて、肝心のROMの進捗ですが、もりもり実装しています。
リプレイ機能とかを作ったりして、デバッグ環境を充実させながらテストプレイをもう一度実施しました。
やはり、ゲームの流れがまだ作り途中の部分もあるので、要素不足という点はぬぐえないのですが、第1回目にくらべて破綻点を的確に潰せてる印象はありました。
まぁ、前に進んだ分だけ問題点も出て来るんですが…
とりあえず直近はこの辺りの要素追加とテストを繰り返す感じになるのかなと思います。
7月中になんかまとまるといいなぁって感じで今週も頑張ります!
それでは!