Hi, it’s been a week. This is Otorakobo.

This week, I’ve been working on ideas to deal with the problems that have been popping up one by one.

Here is the first one.
RGB is difficult to see.
I was able to do this with the white girl, but this work is strangely difficult to judge colors.
To make the color change easier to understand, I was using the rainbow Yggdrasil formula, so I reverted back to the White Girl formula.

Second one.
Farm is too strong (makes too much difference).
If you damaged the tower, it was color growth, so the stronger ones became too much stronger. Also, it is easier to attack from out of range of the tower.
Change to RGB growth if you are in range of the tower instead of damage.

Third one.
No escape.
Once the battle starts, there is no other option but to fight. (There is no advantage to run away.)
Add black panel on the map. On the black panel, RGB does not grow, but HP is recovered. It also eliminates bullets from the opponent. It is visible.

4th piece.
Good farm time in the beginning of the game.
I want to make it my choice, not be forced to do it.
Allow users to choose which route they want to take, with a bird’s eye view of the map at the start of the game, and only allow movement before ReadyGo. Only movement is allowed before ReadyGo, but not attacking.

That’s pretty much it.
There are some compounded problems, but maybe the root of the problem is like this – we discussed it and set a goal to fix 4 things.

We will eventually distribute a prototype at the Digi-Gee Expo, so we will work on it with an awareness of putting it together in a form that we can show as much as possible!
In the meantime, we are planning to address the four problems by the end of September and see how it goes.

At this pace, it will be difficult to make a press CD for the GEH EXPO…….but maybe we can make a one-channel press for Winter Comic? The content will be the same…

Anyway, I’ll keep working on the development!
See you soon!

【IrisyAqua】問題点を解決する!

どうも、一週間ぶりです。大虎工房です。

今週は、わんさか出てきた問題点を一個ずつ対応しようとアイディアを練ってました。

1個目。
RGBが視認しづらい。
白の少女ではできていたのに、今作は妙に色判断が難しい
色変化を分かりやすくするため、虹のユグドラシルの計算式を使ってたので、一度白の少女の計算式に戻す。

2個目
ファームが強すぎる(差ができすぎる)
タワーにダメージを与えたら色成長だったので、強いものがより強くなりすぎる。あと、タワーの射程外から攻撃すると簡単。
ダメージではなく、タワーの射程範囲に居たらRGB成長へ変更。

3個目
逃げれない
戦闘が始まると、戦う以外に選択肢が無い。(逃げるメリットが無い)
マップに黒パネルを追加。黒パネルの上ではRGB成長しないが、HPが回復するように。相手からの弾も消してくれる。視認はできる。

4個目
序盤のファーム時間をいい塩梅に
やらされているではなく、自分で選択するにしたい。
ゲーム開始時にマップを俯瞰で写して、どのルートを選択するかユーザが選べるように。ReadyGoの前から移動だけは許可。攻撃は不可。

大体こんな感じ。
複合した問題もあるんですが、たぶん根っこはこんな感じなのかなぁ~と、話し合って4つ修正する目標を立てました。

最終的にはデジゲー博でプロトタイプを配布するので、できるだけお見せできるような形にまとめる意識で作ります!
さしあたって9月末までをめどに4つの問題を対応しつつ様子を見ていこうかと。

このペースだとゲー博にプレスCDは難しいな…冬コミならワンチャンプレスできるか?内容は同じになっちゃうけど…

とりあえず、開発がんばります!
それでは!