[IrisyAqua] A meeting to think about the basic system of the game
Hi, it’s been a week. This is Otorakobo.
The proto ROM is under development to rave reviews, but now that we have enough elements, we have come to the phase of thinking about the basic system of the game, while conversely simplifying the skills and effects.
We are changing the parameters in a way that is a little bit different from what we are currently doing, and we are thinking of ways to solve the problem of the last hit on the last tower, which is currently a problem, at the idea level, and we are doing trial and error as only a prototype can.
We have yet to come up with a system like this! We have not yet come up with a system that is “the one”, but we are close to it, and we hope to continue to test it as we fix bugs.
Maybe the Digi-Gee Expo will be really timely.
If I’m accepted (Please. Please accept!) I’m seriously considering distributing the demo version of the game for free. (The pictures are crappy, but…)
See you soon!
【IrisyAqua】ゲームの基本システムを考える会
どうも一週間ぶりです。大虎工房です。
絶賛開発中のプロトROMですが、要素が足りてきたことから、逆にスキルや効果をシンプルにしながら、ゲームの基本となるシステムを考えるフェイズに来ました。
パラメータをあーでもないこーでもないと変更しつつ、現状で問題になっている最後のタワーのラストヒット問題などをアイディアレベルで対策を考えたり、プロトならではの試行錯誤をしております。
まだ、コレだ!みたいなシステムは出てきていませんが、近いシステムには仕上がってきているので、不具合を修正しつつテストを重ねていければいいなって思っています。
デジゲー博はもしかしたら本当にタイミングがいいかもしれません。
もし受かってたら(頼む。受かってくれ!)本気で体験版までまとめて無料配布しようと考えてます。(絵はしょぼいですが…)
それでは!